לא משאירים אף אחד לבד


חגיגות פורים, חברים, משלוחי מנות והרבה שמחה האם הסתכלתם סביב לראות אם חבר או שכן נשאר מאחור? בודד? ללא חברים? או סובל מהצקות?

נושא החינוך הוא תחום הדגל שלנו במועצה ומושקעים בו מירב המאמצים והמשאבים. אך חשוב לזכור כי חינוך הוא לא רק למידה וציונים! לפי הערך המילוני שלו חינוך מוגדר כ: "מצבור של פעולות מכוונות המשפיעות על התנהגות האדם ועל עיצוב אישיותו" ואם חינוך אכן חשוב לנו, אז השבוע היה צריך לעצור הכל ולשאול- איך יכול להיות שבמועצה שלנו יש נערה שלא זכתה אפילו לא למשלוח מנות אחד? לחבר או חברה אחת שתבוא להאיר ולשמח את חג הפורים שלה?

ואכן עצרנו הכל וביום חמישי קיימנו במועצה פגישת חרום  עם ראש המועצה, מנהלת המחלקה לשרותים חברתיים ומנהל מחלקת החינוך, בהובלת מנכלית המועצה וביחד עם הורה לילדה מיוחדת, שהביא לתשומת ליבנו את המקרה וחשבנו כיצד לשפר את המצב ולוודא שאף אחד לא נשאר לבד.

מקרה זה ישר נקשר לנו למקרה מזעזע שארע ערב החג, בעיר אחרתשבו  ילד בן 13 שם קץ לחייו בגלל חרם ואלימות כלפיו. המקום שבו התעללו בו היה מרחב ציבורי, היו שם עוד ילדים ונערים ואף אחד לא עצר לחבק ולחזק. ערב חג הפורים והוא נותר לבד.

המקרים האלו הם תמרור עבורינו. לעצור, להתסכל לצדדים ולבדוק- האם יש מסביבי מישהו בודד, ללא חברים, פגוע? האם נאמרה לידי בדיחה שפגעה באדם אחר והוא כרגע מרגיש בודד ודחוי? האם יכול להיות שיש לי שכן או שכנה שנשארים לבד בשבתות או בערב חג?

הקהילה שלנו תמיד הצטיינה בחינוך לגמילות חסדים וערבות קהילתית- בואו נפקח את העיניים ונסתכל לראות שלא פספסנו ולא השארנו אף אחד לבד.

כי בדידות - פוגעת

ובדידות יכולה להרוג.

.

.

בתמונה אלרועי בן שבת ז"ל ששם קץ לחייו בתחילת השבוע בגלל חרם